🚇 Neapol – metro, doprava a jízdenky

Metro v italské Neapoli je klíčovou součástí městské hromadné dopravy tohoto města. Pokud si představíme téměř 6.000.000 obyvatel, kteří využívají pouze dvě linky metra – je rázem jasné jak klíčové neapolské metro pro jeho obyvatele i turisty je.

Kolik za nejlevnější ubytování v Neapoli? →

Ceny jízdnéhoDoprava z/na letištěStanice a linky • Mapa metra (plánek) Neapol

Pojďme se podívat na stanice, ceny jízdného i plánek celé městské hromadné dopravy v Neapoli. Za Vaši zpětnou vazbu (pozitivní či negativní) v komentářích budu vděčný.

Ceny jízdného

Jízdenky na metro se kupují podobně jako u nás obvykle v trafikách s tabákem či automatech ve vestibulu metra. Označení lístku je také totožné jako u nás.

Doprava z/na letiště

Bohužel metro v Neapoli není nijak přímo spojeno s mezinárodním letištěm, které se nachází přibližně 30 minut jízdy autobusem z centra města. Linka autobusu Alibus, která jezdí z letiště (jízdenka na hodinu a půl stojí 5€), Vás doveze až na hlavní nádraží odkud můžete přestoupit na metropolitní vlaky linky 2 a následně přestoupit na metro.

Stanice a linky

Vozy metra v Neapoli Linka 1 a Linka 6
Vůz Linky 1 (vpravo) a vůz Linky 6 (vlevo)

Zajímavé odkazy a zdroje

Mapa metra (plánek) Neapol

Mapa metra Neapol (klikni pro zvětšení)
Mapa metra Neapol (klikni pro zvětšení)

Stanice metra v Neapoli patří k nejkrásnějším na světě


Metro » Evropa » Itálie » Neapol
Článek sepsal a naposledy aktualizoval David dne

Otázky a odpovědi

  • Lkprak 10.5.2019, 21:25

    Tady si to trochu ověřte, prosím. Linka metra 1, je klasické metro, jež tvoří v centru jakousi smyčku (čímž překonává místní výškové rozdíly) a má žlutou barvu. Linka 2 má vámi zmiňovanou modrou baru, ale je to v podstatě městská železnice, kde se na dlouhém (a z velké části podzemním) úseku prolíná několik linek, díky kterému je na tomto úseku velmi krátký interval.
    Linka 6 je opět klasické metro, zatím má jen několik stanic, nicméně se buduje jeho prodloužení (a někde jsem dokonce četl, ale to berte fakt s rezervou, že je momentálně mimo provoz a bude opět uvedeno do provozu současně s tím prodloužením). Co je však hlavní pointa, linka 2 není pravděpodobně zaintegrována do neapolské MHD, běžné lístky (včetně celodenních) zde neplatí a lístky na tuto linku se kupují zvlášť. Existuje snad nějaká globální jízdenka, ale běžné automaty jí nenabízí (nebo jsem si toho alespoň nevšiml).

  • tony 10.5.2019, 21:48

    Děkuji moc za zpětnou vazbu a opravu! Zítra to projdu, řádně zkontroluji a v textu opravím. Díky

  • Lkprak 11.5.2019, 18:06

    Ty barvy linek 2 a 6 máte prohozený. Mrkněte na tu mapu, kterou tu máte, tam jsou ty barvy správně.

  • tony 13.5.2019, 8:36

    Děkuji, opraveno. Tak už snad konečně v pořádku 🙂

  • Cestování v Neapoli 7.2.2020, 16:50

    Dobrý den, pojedeme v červnu na Ischiu vlakem, lépe řečeno vlakem do Neapole a trajektem na ostrov. Můžete mi sdělit jakým dopravním prostředkem se dostaneme na Porto do Massa, Už jsme byli 2x, jednou jsme jeli tramvají od sichy, asi před 2. lety možná busem, možná trolejbusem, jestli byla výluka, nebo je změna..jaké číslo tramvaje, busu, jak se jmenuje zastávka.Moc děkuji, Dana Rezáčová

  • Barbora 3.5.2023, 22:18

    Dobrý den, mohu se zeptat jak je to s placením jízdného v Neapoli s malými dětmi? Máme syny 4roky a 1,5 roku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *