Jako dítě jsem měl velice rád animovaný seriál Kačeří příběhy, který vyprávěl celou řadu napínavých příběhů o populárních kreslených postavičkách, kteří žili ve městě zvaném Kačerov. O to více mě jako malého překvapila skutečnost, že pražské metro má na lince C jednu stanici, která je pojmenována naprosto totožně. Na žádné kačery zde ovšem nenarazíte.
Základní informace o stanici
- Linka: C
- Sousední stanice: Budějovická, Roztyly
- Hloubka stanice: 12 metrů
- Rok uvedení do provozu: 1974
- Dřívější název: stejný jako dnešní
- Důležité body v okolí: železniční stanice Praha – Kačerov, autobusový terminál Kačerov, Thomayerova nemocnice
Jízdní řád stanice metra Kačerov
- jízdní řád pro stanici Kačerov (směr Háje) ve formátu .pdf ke stažení zde →
- jízdní řád pro stanici Kačerov (směr Letňany) ve formátu .pdf ke stažení zde →
Historie stanice Kačerova
Historie celého pražského metra započala roku 1966, kdy se začala stavět nejstarší linka C. Do tohoto nejstaršího úseku patří právě i stanice Kačerov, která byla konečnou tehdejší linky C po celých 6 let, než došlo k jejímu prodloužení až do stanice Háje.
Slavnostně otevření se uskutečnilo 9. května 1974, přičemž své pojmenování Kačerov si nese od samotného počátku.
Nástupiště
Stanice byla postavena pomocí hloubící techniky, přičemž úroveň nástupiště se nachází zhruba 12 metrů pod okolním terénem. Celé nástupiště má podobu jednolité haly se světle šedým designem, který je docílen pomocí světle mramorových obkladů.
Pouze u úrovně kolejí se nachází tmavě šedý pás obkladů. Celý prostor je tak relativně prosvětlený a díky jednolitému prostoru haly též přehledný.
Výstupy a vestibuly
Kačerov disponuje pouze jedním výstupem, který má podobu pevného schodiště a též jednoho eskalátorového pásu napravo od něj. Ten je však v provozu pouze směrem nahoru. Tento výstup směřuje do přilehlého vestibulu, který se nachází na povrchové úrovni.
Z něj vede de facto jediný východ, a to přímo na autobusový terminál, případně můžete jít skrze lávku ke zdejší panelové zástavbě. Rušnou Michelskou ulici lze překonat díky podchodu – tuto cestu využijete též při přesunu na vlakovou zastávku.
Je trochu smutné, že stanice není do dnešního dne bezbariérová, i vzhledem k tomu, že nedaleká vlaková zastávka bezbariérová je. Dle informací dopravního podniku by se však v nejbližší době měl na Kačerově vybudovat výtah.
Zajímavosti
Protože byl Kačerov projektován jako konečná stanice, nachází se za ní samozřejmě obratiště vlaků. Díky tomu může metro fungovat ve výjimečných situacích alespoň úsekově. Za stanicí se nachází taktéž jedno ze tří pražských dep metra.
Málokdo ví, že při jízdě směrem na Háje jede vlak krátce po opuštění stanice po mostě nad přilehlou železniční tratí. Tento most je však zastřešený a má i boční stěny, takže cestující ani nepostřehnou, že nejedou v podzemí.
Výstavba stanice přišla v roce 1974 na cca 130 milionů Kčs. Dnes by tato částka odpovídala zhruba 1,2 miliardám Kč.