🚇 Stanice metra Kobylisy

Plánek pražského metra lze využít několika způsoby. Nejlogičtěji se nabízí použít ho v případě snadné orientace po našem hlavním městě, pro což je ostatně také určen. Až ho budete znát de facto nazpaměť, můžete se díky němu zdokonalit i v pravidlech českého pravopisu.

Důkazem toho je stanice Kobylisy, která dělá českým školákům ty největší potíže!

Základní informace o stanici

Jízdní řád stanice metra Kobylisy

Jízdní řád pro stanici metra Kobylisy ve směru na Háje

Historie

Obyvatelé Kobylis si museli na severní prodloužení linky C počkat dlouhých 20 let, neboť koncem roku 1984 se stala konečnou stanicí Nádraží Holešovice. Na prodloužení se začalo pracovat až v roce 2000, přestože plány byly hotové již řadu let předtím. Stanice byla slavnostně otevřena 26. června 2004.

Nástupiště

Stanice se nachází relativně hluboko pod okolním terénem, a to přes 31 metrů. Je tedy jasné, že byla vybudována razící technikou. I přes tuto skutečnost je však nástupiště v rámci jediné haly, díky čemuž je stanice velmi prostorná a přehledná.

Design je velmi vyvedený – prostory kolejišť jsou zbarveny do žlutobílých odstínů, přičemž do úrovně očí je zasazen tmavě šedý pás, ve kterém se skrývají písmena tvořící název stanice. Strop je potom laděn do šedobílých barev.

Východy a vestibuly

Je velmi příjemné, že Kobylisy disponují dvěma samostatnými výstupy, jež usnadňují cestu na samotný povrch. Oba dva mají podobu eskalátorových tunelů, které ústí do samostatných vestibulů.

Východní vestibul je povrchový a obsahuje několik východů, které směřují jak k autobusovým, tak tramvajovým zastávkám. Ulici Pod Sídlištěm překonáte snadno pomocí podchodu.

Západní vestibul je podpovrchový a nachází se pod Kobyliským náměstím. Vede z něj několik východů, díky kterým tuto rušnou křižovatku překonáte bez nutnosti přechodu vozovky.

Stanice je od svého zprovoznění bezbariérová, a to díky výtahu, který najdete na východní straně nástupiště. Tento výtah ústí až na samotný povrch, a to k ulici Pod Sídlištěm, přímo u autobusových zastávek ve směru na Ládví.

Zajímavosti

Byť se stanice nazývá jako Kobylisy od svého otevření, v původních plánech, které pocházejí ještě z dob socialismu, se počítalo s ideologickým názvem „Rudé armády“.

Kobylisy se mohou pochlubit v rámci linky C několika prvenstvími. Jedná se totiž o první raženou stanici na červené trase, navíc je její konstrukce jednolodní, což není u ražených stanic příliš obvyklé.

Úsek mezi Kobylisy a Hlavním nádražím je v rámci celého pražského metra nejdelším. Měří rovných 2 748 metrů, čímž překonal stávající nejdelší úsek mezi Radlickou a Smíchovským nádražím o více než 600 metrů!

Metro » Praha » Stanice metra Kobylisy
Článek sepsal a naposledy aktualizoval David dne

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *