Ve stanici metra Českomoravská je výstup pouze jedním směrem. Celý interiér nástupiště je v bílých barvách. Slovní spojení Českomoravská je v našem státě velice populární. Vždyť vyjadřuje dlouhotrvající bratrství našich dvou největších národů. Není tak divu, že odkaz na něj nalezneme i v největší dopravní chloubě našeho hlavního města – pražském metru! Řeč je samozřejmě o stanici na žluté lince B, Českomoravská.
Základní informace o stanici
- Linka: B
- Sousední stanice: Palmovka, Vysočanská
- Hloubka stanice: 25,8 metrů
- Rok uvedení do provozu: 1990
- Dřívější název: stejný jako dnešní
- Důležité body v okolí: OC Harfa, O2 arena, Autobusový terminál, Poliklinika Vysočany
Jízdní řád stanice metra Českomoravská
Fotografie ze stanice metra Českomoravská
Mapa kolem metra Českomoravská
Historie Českomoravské
Stanice metra Českomoravská byla postavena v roce 1990, a to v rámci druhé vlny prodlužování původní trasy linky B. Díky tomuto prodloužení vznikl nový úsek mezi stanicemi Florenc – Českomoravská, čímž se tato stanice stala konečnou, a to na celých 8 let. Linka B tedy v té době měřila 14 kilometrů a z Českomoravské jste mohli dojet až na Nové Butovice.
Nástupiště
Stanice Českomoravská je postavena v podobě klasického trojlodního stylu a svým vzezřením nejvíce připomíná stanici Národní třída (pokud si odmyslíme její typickou žlutozelenou barvu). Obložením nástupišť potom připomíná další stanice linky B, a to Můstek či Florenc. Její vytíženost však ani zdaleka nedosahuje takové úrovně jako u uvedených stanic. Nástupiště leží necelých 26 metrů pod povrchem.
Východy a vestibuly
Pokud jde o výstupy z metra, disponuje stanice pouze jediným. Ten má podobu dlouhého eskalátorového tunelu, který ústí do povrchového vestibulu. Zde se nachází několik samostatných východů, přičemž nejpoužívanější je ten, který vede na místní autobusový terminál (kromě autobusů pražské MHD odsud odjíždí též spoje mířící na severovýchod od Prahy) a taktéž k O2 areně či OC Harfa.
Zajímavosti
Ačkoliv se stanice metra nachází od Vltavy přibližně 2 kilometry vzdušnou čarou, byla díky špatným protipovodňovým opatřením vyplavena v roce 2002 také. Voda se dokonce dostala ještě dál, a to až do následující stanice Vysočanská.
Za stanicí, směrem na Černý most, se nachází vlakové obratiště. Díky tomuto může metro v případě uzavření nadále fungovat, a to alespoň v tomto úseku (Českomoravská – Černý most). Děje se tak zejména při pádu člověka do kolejiště za stanicí, ve směru do centra.
Před samotným otevřením stanice se uvažovalo o pojmenování „Zápotockého“, na počest známého československého sportovce a olympionika Antonína Zápotockého. Tento návrh však nakonec nebyl akceptován.