Jízdní řády jednotlivých stanic pražského metra trasy C v přehledné tabulce. Jaké stanice jsou na trase C pražského metra? Jaká byla historie a jak vypadá přesný plánek této linky? Tato linka je ze všech nejstarší a dodnes nejvíce využívána. Během dopravní špičky metro využije téměř 27 000 lidí.
Stanice metra na trase C
Stanice metra trasy C ve směru: | |
Háje → Letňany | Letňany → Háje |
Háje | Letňany |
Opatov | Prosek |
Chodov | Střížkov |
Roztyly | Ládví |
Kačerov | Kobylisy |
Budějovická | Nádraží Holešovice |
Pankrác | Vltavská |
Pražského povstání | Florenc |
Vyšehrad | Hlavní nádraží |
I.P. Pavlova | Muzeum |
Muzeum | I.P. Pavlova |
Hlavní nádraží | Vyšehrad |
Florenc | Pražského povstání |
Vltavská | Pankrác |
Nádraží Holešovice | Budějovická |
Kopylisy | Kačerov |
Ládví | Roztyly |
Střížkov | Chodov |
Prosek | Opatov |
Letňany | Háje |
Historie trasy C
Výstavba začala na konci šedesátých let a přes všechny komplikace se linku podařilo otevřít 9. května 1974. Určení bylo pro komunistický režim více než symbolické. Jednak na síle již výrazně nabíral normalizační režim, jenž měl za úkol potlačit demokratizační procesy z roku 1968 a vládnoucí elita potřebovala občanům hlavního města ukázat také jiné kroky než schvalování okupace našeho území.
Navíc 9. květen byl významným státním svátkem, kdy se slavilo osvobození Prahy Rudou armádou roku 1945. Devátý květnový den je dnem pracovního volna v Rusku dodnes. Česká republika se připojila k zemím, které slaví ukončení 2. světové války v Evropě prostřednictvím kapitulace nacistického Německa – 8. května. Během 70. let a 80. let pokračovaly další úpravy a další politicky motivované kroky. Například Nádraží Holešovice původně neslo název stanice Fučíkova.
Současnost
Nynější podobu prakticky určují kroky podniknuté po povodních v roce 2002. Rekonstrukce se dotkla hlavně úseku Háje – Nádraží Holešovice. Nešlo však jen o technické vybavení, ale o estetický ráz. Mimo jiné výkonnější svítidla měla změnit vnímání návštěvníka prostřednictvím účinnějšího osvětlení.
Bývá jim však vytýkáno, že architektonicky nezapadají do původního schématu. Velkou ránu (nejenom) lince C uštědřují sprejeři, kteří velmi necitelně znehodnocují vybavení metra i vestibulu.
V posledních letech se metro stalo přístupnější pro zdravotně postižené. Došlo k vybudování výtahů a bezbariérového přístupu.
Přestupní stanice
Na linku A z „céčka“ přestoupíte v Muzeu. Pokud se rozhodnete Prahu projet linkou B, hledanou stanicí je Florenc.
Konec jízdního řádu
Ze Stanice Letňany první spoj stihnete, pokud dorazíte na 4:44. Poslední možnost v noci zase máte čtyři minuty po půlnoci.