🚇 Trasa metra B

Metro » Praha » Trasy metra Praha 2019 » Trasa metra B

Jízdní řády jednotlivých stanic pražského metra trasy B v přehledné tabulce. Tato linka je ze všech nejmladší. Byla budována zhruba o 10 let později oproti lince A. K prvnímu veřejnému využití došlo sobotu 2. listopadu 1985 jako údajný triumf tehdejšího režimu. Ten však netušil, že již za 5 let bude politicky vše jinak.

Na známých mapkách metra je „béčko“ značeno žlutou barvou. Celkem zahrnuje 24 stanic a trasu o délce přes 25 a půl kilometru. Během dopravní špičky trasu B využije přes 21 000 lidí a celkově by vám cesta z první do poslední stanice zabrala téměř tři čtvrtě hodiny, konkrétně 42 minuty.

Stanice trasy metra B v tabulce

Stanice metra trasy B ve směru:
Černý Most → Zličín Zličín → Černý Most
Černý Most Zličín
Rajská zahrada Stodůlky
Hloubětín Luka
Kolbenova Lužiny
Vysočanská Hůrka
Českomoravská Nové Butovice
Palmovka Jinonice
Invalidovna Radlická
Křižíkova Smíchovské nádraží
Florenc Anděl
Náměstí Republiky Karlovo náměstí
Můstek Národní třída
Národní třída Můstek
Karlovo náměstí Náměstí Republiky
Anděl Florenc
Smíchovské nádraží Křižíkova
Radlická Invalidovna
Jinonice Palmovka
Nové Butovice Českomoravská
Hůrka Vysočanská
Lužiny Kolbenova
Luka Hloubětín
Stodůlky Rajská zahrada
Zličín Černý Most

Historie

Ačkoliv výstavba započala již na konci 70. let, tato část metra je spojována s následujícím desetiletím. Komplikaci představovalo geologické podlaží, které výstavbu velmi zbrzďovalo. Opět během budování najdeme politický podtext, protože tehdejší komunistický režim chtěl využít každou příležitost, jak se zviditelnit.

Konkrétně například stanice Anděl má nosné sloupy obloženy mramorem, což mělo imitovat stanice metra v Moskvě, hlavním městě Sovětského svazu. Přitom jiné „béčkové“ stanice mají sloupy obložené leštěným hliníkem.
Poslední rozšíření proběhlo na konci 90. let, kdy se v listopadu 1998 zprovoznila část IV.B. Stanice Hloubětín a Kolbenova však byly otevřeny až o 3 roky později z důvodu nedostatku financí.

Odbočka?

Stav trasy B asi není do dnešních dnů zcela dokonán, protože se stále zvažuje jeden významný zásah do této velmi využívané komunikační tepny.
Přesněji se jedná o větev ve směru Stodůlky-Horky. Úvahy se táhnou už od 80. let v souvislosti s výstavbou sídliště. Současně připravovaný Metropolitní plán s touto oblastí počítá jako s územní rezervou, takže na konečné rozřešení si ještě budeme muset počkat.

Přestupní stanice

Z linky B na linku A přestoupíte ve stanici Můstek. Jestliže se rozhodnete jet „céčkem“, hledanou přestupní stanicí je Florenc.

Konec jízdního řádu

Jestliže se chcete svést prvním spojem, musíte si přivstat tak, abyste vyjeli ze zastávky Zličín ve 4:50. Poslední spoj chytnete přesně o půlnoci.

Trasa metra Praha linka B

Článek sepsal a naposledy aktualizoval David dne

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *